måndag 15 juni 2015

Förra veckans tårtor

Ja, det blev fem tårtor till en enda dag!! 
Fem!! Herregud som jag höll på ;-) 

Mycket skolavslutningar/studenter så det blev sena kvällar. 

Här kommer lite bilder 





Ovanpå tårtorna har jag gjort mmf = marshmallowfondant. Jag provade det istället för att köpa sugarpaste. Lite mera jobb men billigare. Ganska mycke sötare tyckte jag men jag äter sällan sp ändå. 

Mmf består av marshmallows, florsocker och en skvätt vatten. 
Man smälter marshmallows sakta i micron tillsammans med vatten tills allt blir en massa. Sen blandar du i florsocker tills det blir en jämn deg. Låt vila en stund och sen är den kanon att kavla ut. 

Så det gör jag fler gånger :-) lite maffigt att göra tre degar på dag (ont i händerna) så det gör jag inte om :-/ 

I tårtorna hade jag tre-lika bottnar smaksatta med citron och fyllningarna (olika i 3) var chokladbollsfyllning, jordgubbsmousse, flädermousse och vaniljkräm. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar