tisdag 20 maj 2014

Daimsnittar

Jag hittade ett fint recept inne hos Ulrika (hittar dom flesta där ;-))
Daimsnittar, hur låter det??
Jag bakade en omgång i fredags men dom va ju slut redan på lördag kväll :-p

Gjorde därför DUBBEL sats idag ;-) 

Här är receptet!

100 g mjukt smör

1 dl socker

2 msk sirap

2,25 dl mjöl

1/2 tsk bikarbonat

1 tsk vaniljsocker

2 dubbeldaim

 

Vispa smör, socker och sirap krämigt. Blanda mjöl, bikarbonat, vaniljsocker och vänd ner i smeten. Hacka daimen i bitar och tryck in dem i degen. Dela degen i två bitar. Rulla till två längder och platta till (rätt så mycket) på bakplåtspapper. Grädda i 175 gr varmluft i 12-15 minuter. Skär kakorna i bitar. Låt svalna.


Har inte bakat så mycket annat på senaste tiden.  Jag har en plåt med Dulche de leche -brownies i frysen. Hittade receptet hos @fredriksfika, ni vet den där sprudlande killen i senaste Hela Sverige Bakar ;-) dom får ligga där tills vi går besök helt enkelt ;-)


Jag vill så gärna testa lite nytt. Jag har aldrig bakat drömmar till exempel. 
Jag skulle vilja göra något riktigt gott tills på söndag. 
Jag tänkte även testa att göra en egen hallon/lakritscheesecake som Almondy nyss har släppt till frysdiskarna. 
Men vem ska äta allt? :-p



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar