fredag 6 juni 2014

Banoffiepaj!

Igår tog min kära syrra examen - hon är nu färdig spa och massageterapeut :-)
Hon ville gärna ha en god kaka såklart ;-)

Jag gjorde en banoffiepaj! Så himla enkelt och man behöver ingen ugn! ;-)

Så här gjorde jag: 

Botten: 
1,5 paket oreocookies
50 g smält smör. 

Mixa kexen och blanda i det smälta smöret. 
Tryck ut i en form med löstagbar botten, ca 20-24 cm i dm. 

Låt stå i kyl en stund så botten blir hård. 

Jag använde mej sen utan Pampas delis Dulche de leche, tycker den är så god! Hittar man inte den (finns i deras webshop eller i vissa affärer, kolla hemsidan) så kan man använda sej utav karamelliserad mjölk som finns i en konservburk bland bakgrejerna i affären ;-)

I vilket fall - en hel burk Dulche smetar du ut över botten. 
Skiva 2-3 bananer och lägg ovanpå. 
Vispa 4-5 dl vispgrädde, blanda gärna i en tsk vaniljpulver (jag använder Kung Markattas). Avsluta med att hacka 2 dubbeldaim och strö över. 

Så gott!!! 




1 kommentar:

  1. Hej! Spana in min egen e-tidning om bloggvärlden och ta samtidigt chansen att vinna en GRYM vinst (värde ca 2 299 kr)! :)

    Kika in här: http://adaras.se/vinn-philips-lumea-comfort/
    Hoppas du vill vara med!
    Kram!

    SvaraRadera