fredag 10 januari 2014

Lite nyttigt

Bananpannkakor åt jag för första gången ungefär vid den här tiden förra året. 
En bra frukost! :-)
Jag har hittat receptet hos en vän på instagram

Mixa 1 dl havregryn 
Mosa en banan 
1 ägg
0,5 dl mjölk 
1 msk fiberhusk

Blanda alla ingredienserna och låt stå en liten stund. 
Stek i kokosolja tills de får en fin färg på båda sidor.
Servera med ovispad grädde och färska bär. 


Inatt har jag jobbat. Skulle jobbat inatt oxå men en annan ville byta så jag ska jobba nästa lördag kväll istället. 
Inatt hade vi ett endaste barn. På 4 personal... När klockan var 23:30 så var jag klar med mina arbetsuppgifter... 
Så resten av natten gick åt att kolla mailen, kolla igenom sitt schema, se på tv, fika, dricka te, se på tv, upp och röra sig lite... 
Utan barn blir det ingen disk, man behöver inte förbereda så mycket mat, inte så mycket sopor att tömma... 
Jag tycker inte om att sova på arbetstid så jag gör allt jag kan för att hålls mig vaken. Läste lite av mina fitness/wellness tidningar. 
Jag körde hem kl 6:30, kom isäng kl 8 och släpade mig ur sängen kl 13. 
Jag är så trött! Slumrade en stund på soffan tidigare och ska nog snart gå och lägga mig så jag orkar upp till gymmet imorgon. ;-)

Jag vill så gärna baka! Både Vincent och jag fastnade för ett recept i Roy Fares unitedstatesofcakes - chokladcupcakes med hallonmarängsmörkräm. Mumma! Så kanske hinner vi göra dom i helgen :-)

Annars har jag ju en tårtbotten i frysen som man kunde fyllt med tomtefluff och chokladbollsfyllning ;-) 

Jo just de, jag har en gammal vän, 
@lindakreativ på insta, som pysslar med ... Ja, hon gör saker fina, fräcka och coola :-) 
Jag beställde ett födelsedagskort av henne med temat traktor, lantligt och rost. 
Kolla här! 
Så himla fint! 
Jag har inte sett det själv ännu för hon skickade det direkt till mottagaren :-)

Nej nu ska jag ta mig en kopp te och fortsätta se på New Years Eve ;-) 



(Btw... Är det inte meningen att man ska jubla lite över detta...
... En vännina till mamma frågade mig häromdagen hur det går på jobbet. Jodå, svarade jag, det går bra! 
"Du ljuger dåligt" svarade hon... 
Inget fel på mitt jobb, jag gör vad jag kan och lite till men... det är inte det jag brinner för... Jobbig känsla faktiskt. Kan bero på årstiden? Jag kämpar vidare ;-)



1 kommentar:

  1. Supergott.
    Som svar på din fråga på instagram. Att köra plankan när magmuskulaturen inte gått ihop ökar inte chansen för att den drar ihop sig. Då du tränar statiskt blir du stark i just den positionen, men magmusklerna dras inte samman. Att stärka upp bål med rörlighets träning är mycket bättre, man lyfter ju sin baby från de mest konstiga positioner. Och en stark, rörlig och funktionell bålmuskulatur får man genom varierad, rörlig bålträning. Utan en massa knasiga förbud.

    SvaraRadera