tisdag 4 februari 2014

Ett litet uppehåll

Jo jag har visst haft ett litet uppehåll i mitt bloggande och bakande ;-) 

Jag gjorde en banoffeepaj första helgen i februari som blev så härligt god ;-) 

 Och så gjorde jag Roys nutellacupcakes fast i miniformat, blev alldeles lagom ;-) 

Banoffeepajreceptet går att hitta lite överallt. 
Jag använder mig utav Leilas med justeringar. 

200g digestive
100g smält smör 

Kör kexen i mixer och tillsätt det smälta smöret. 
Tryck ut degen i en form med avtagbar botten. Få upp degen på kanterna.
Grädda i ugn i 10 min 175 grader. 

Koka den kondenserade mjölken i 2,5-3 timmar. Viktigt att ta bort alla etiketter från burken och låta hela burken vara täckt av vatten hela tiden. 
Alternativt : köp en burk karamelliserad 
mjölk - den är färdigkokt. 
Bre ut kolan ovanpå botten och skiva banan och lägg ovanpå. Jag använde två bananer. 
Vispa ca 3 dl grädde och lägg ovanpå bananerna. Slutligen hackar du 2 dubbeldaim och strör över. 
Sagolikt gott och går hem hos alla :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar