onsdag 26 februari 2014

Tårtor

Jag tänkte jag skulle visa lite tårtor som jag bakat under det gångna året. 
2013 va ju året då jag började baka tårtor, har inte varit så förtjust i det tidigare. 
Det är ju så himla kul att klura ut hur tårtan ska se ut, Vilka smaker den ska innehålla, hur jag ska täcka den, mm mm... 

Här kommer lite bilder...:

En tårta till ett syskonpar som fyllde år. Min första två-vånings. Gick hyfsat. 
Superman-emblem på nedersta tårtan och bara blommor och fjärilar på översta. 
Lite "skrynklig" sp men det går bättre nu ;-)

Elias fyllde 2 och på första tårtan så delade vi kalas med kusinen som fyllde 3. 
Lite bondgårdstema på tårtan. Blev ganska nöjd :-) gjorde två nästintill likadana. 

Svägerskan fick en alldeles egen glutenfri :-) så söt!

Systerdottern slutade dagis och bjöd på tårta. Denna va mysig att göra :-) liten, rosa och söt :-) och god! (Fick jag höra :-)) 


Detta är bara november-december tårtorna, de andra ligger i One-Drive. 

Imorron ska jag börja baka inför nästa helgs beställda tårtor. Bottnar och förbereda dekorationer. 
Jag gillar att göra bottnarna ett tag innan. Blir de misslyckade så hinner jag baka nya samt att bottnarna är lättare att dela lite halvfrusna. 
Dekorationerna (en del av dom) kan man göra i god tid innan så de stelnar. 

På fredag ska jag till Maries hobbycorner och inhandla lite nytt i bakväg. Mer sugarpaste, färger, tyllar och sådär. Så himla kul :-)

Fler bilder kommer, en annan dag :-)








2 kommentarer:

  1. Gick hyffsat ??!!! Du e bara för korkad ! Tårtan var fantastisk juh !! Du bara så du vet, så har jag varken FB eller mitt vanliga konto på instagram längre. Bloggen är åxå nerlagd å med detta så har jag eventuellt tappat bort ditt tfnnr :( Har du mitt nr kvar så kan messa mig så ja får ditt nr ? /Ida P.s.. såg du min kommentar på Instagram ? Väska och armband kom å blev mycket bra. Har redan beställt mera :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Ida!! Som jag letat efter dej! Har inte ditt nr, häg är mitt! 0709321958

      Radera