torsdag 19 december 2013

Rosa tårta :-)

Det är en del att göra när man ska sätta ihop en tårta. Det tar lite tid. 
Började med denna tårtan kl 10 igår och va klar vid 14:30. Då hade jag gjort en del dekorationer i förväg och tårtbotten tog jag upp ur frysen. 
Men det är ju kul! Lite pill och strul men så kul ändå ;-)

Jag tror Allis blev nöjd :-) själv skulle jag absolut vilja äta tårtan! 
Chokladbotten (!), chokladbollsfyllning, skumtomtefluff och ett lager till med chokladbollsfyllning och sen täckt med en smörkräm som jag smaksatte med marshmallowessens. 



Inatt blev de jobb. Ringde dit igår förmiddag för att se om jag kunde vara ledig. Hade sån fruktansvärd huvudvärk och mådde illa men tydligen skulle vi bara vara fyra personal på natten. 
Försökte sova 1,5 timme och kom sen till jobbet. Vi va fem stycken!
Alla va lika förvånade och när jag sa att jag hade bett om ledigt och inte fått så tyckte dom andra att det va väldigt konstigt. 
Kändes så himla segt, vi hade inte riktigt sysselsättning till alla oss fem... 
Jag fick gå hem efter jag matat sista barnet så jag va hemma och la mig i sängen kl 6:50 :-) så skönt!   

Idag ska det bli lite pyssel - sätta ihop pepparkakshuset, göra lite julgodis och så vill jag försöka hinna till gymmet ;-)

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar