tisdag 17 december 2013

Tårtdax!

Jag har bakat två tårtbottnar idag, en till min systerdotter och en att ha i frysen tills man blir tårtsugen ;-)
Testade ett nytt recept från sockerrus, med choklad. Smeten var så himla god! Så jag hoppas bottnarna blir lika goda ;-)
Imorgon ska jag lägga ihop och dekorera den :-)

Vi hann med lite pepparkaksbak idag, jag och kidsen. Vincent gjorde alla själv, Kaj hjälpte bara till att få upp dom på plåten ;-) 
Och efter det så "slängde" jag ihopa en omgång Rocky roads! Jag tog dumle, salta jordnötter, skumtomtar, mjölkchoklad och 70% choklad :-) så gott!! 


Har inte hunnit med så mycke bakande. Skulle vilja baka mer men jag jobbar så dumt denna veckan så jag är glad om jag hinner med en extra omgång Lussebullar...

Jaja, torsdag kanske? :-) ska försöka hinna med några pass på gymmet oxå innan jul...
Hann med ett i lördags och hade sån träningsvärk efteråt! Två pass igår och "hemsk" träningsvärk idag som kommer kännas ännu värre imorgon ;-) 

Vi hörs :-)

1 kommentar: