onsdag 11 december 2013

Testar...

Jag tänkte testa lägga upp lite bilder på det senaste jag har bakat. 
Har just nu ett gäng Lussebullar på avsvalning i köket ;-)
Jag jobbade i natt och såg Christina Gyllner (ni vet, Hela Sverige Bakar - vinnaren 2012) i mitt kök på TV4. Hon bakade Lussebullar och dom såg så smarriga ut. 
Jag tycker att jag har ett väldigt bra recept på lussebullar, har fått de av mormor, men jag tänkte ändå prova. 

Jag kom hem kl 8 i morse och plockade fram smör, mjölk, jäst och ägg - allt ska ju vara rumsvarmt. Jag lade saffran i en skål med en tsk sprit och en msk socker. Korinterna la jag i en liten skål med vatten. 
Sen gick jag och lade mej. 

Kl 13:30 satte jag igång. Jag använde en del av Christinas recept och en del av mormors. Jag har inte smakat bullarna än men dom ser väldigt fina ut. Mamma och brorsan och kidsen smakade dom och det smakade visst bra :-)




Kommer recept senare, om de va goda ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar