tisdag 1 april 2014

Granola!

Denna veckan håller jag på med två tårtor åt en blivande 25åring. 
Två bottnar är klara så bara en kvar. 
Imorron blir det en tur till Maries Cakes and sweets för lite inköp ;-)

Igår efter träningen så gjorde jag hemmagjord granola. Varit sugen på att prova ett tag och nu så hade Ulrika på bakverk och fikastunder lagt ut ett enkelt recept ;-)

Jag blandade runt flera gånger i ugnen, var så rädd att det skulle bli bränt. 
Jag har inte provsmakat än men det luktar väldigt gott ;-). 

Så här gjorde jag:


1 msk smör

1 msk honung

0,5 tsk vaniljpulver

1 dl sötmandel

1 dl hasselnötter

1 dl havregryn

0,5 dl solroskärnor

0,5 dl pumpakärnor

0,5 dl kokosflingor

 

Smält smöret och rör ner honung och vaniljpulver. Ställ åt sidan. Hacka mandel och hasselnötter och rör ner alla ingredienser i smörblandningen. Rör ordentligt. Lägg blandningen på en plåt med bakpapper och rosta i ugnen i 200 gr i 25-30 min. Rör om några gånger under rostningen.



Jag var iväg på ett core-pass ikväll! Så härligt! Och jag har börjat springa! Jag och maken tog en tur i söndags i det härliga vädret. Det va så skönt! Den sista km gick så himla bra! Så nu längtar jag till nästa löptur ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar