måndag 7 april 2014

Helgens tårtor

Ja, då äntligen ska jag uppdatera er med helgens två tårtor.
Teman var Sons of anarchy samt One tree hill. Jag hade knappt en vecka på mej att komma på idéer och få dom klara.
Det gick! Men det tog tid! ;-)



Så här blev Sons-tårtan. Helt ok, det var inte så lätt att komma på hur jag skulle dekorera. Deras emblem kändes som lite överkurs ;-)
Men denna bilden finns faktiskt med på deras emblem -->
ser ni i handen på skelettet ;-)


Innehållet är vaniljbottnar, receptet har jag fått av min svägerska- jag la bara till vaniljpulver.
I nedersta lagret har jag chokladbollsfyllning (så gott!), receptet hämtat hos sockerrus, nästa fyllning är ett ljuvligt hallonmousse (som blev perfekt!!), recept hämtat hos Ulrika. Ulrika har många härliga recept och hon gör fantastiskt fina tårtor! Använder hennes recept ofta och får mycket idéer ifrån hennes blogg :-)

Jag spacklade tårtan med en smörkräm, (recept från Ulrika)som jag smaksatte med smält marabouchoklad. Jättegott! Tårtan täcktes med tårtdecors sugarpaste som faktiskt är god!





Denna tårtan gjordes på samma sätt. Inte så lätt med dekorationen här heller. Frågade runt vad olika vänner tänkte på när de hörde One Tree Hill och det var just basket. Tre Hill Ravens.
Så då fick det bli så ;-)

Istället för att skriva Scott på tröjan så fick tjejen som fyllde år sitt namn och sin nya ålder där.

Nähä minsann, jag skulle åkt till gymmet nu på morgonen men med två barn som inte ville lämna huset och två överfyllda tvättkorgar så fick jag tänka om... Här sitter jag träningsklädd... Får väl gå och byta om bära ner mina korgar till källaren, lite träning kan de väl ge :-p
Kommer en ny dag imorron! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar